!! Live.Love.Laugh !!

Monday, July 19, 2010

Home » » DrivinG leSen kU

DrivinG leSen kU

Dlm bln 5 baru2 ni....aku start blajar memandu..ya la kan dulu muda2 x nak blajar dah nak senja2 ni bru nak ada hati ambik lesen...
tu pun sbb memikir nak hantar anak pi skolah & tuisyen...
klu x alamatnya hingga ke hujung nyawa pun dah tentu aku teda lesen lg...wlupun blum ada 'P' tp aku ada lesen 'L'...hahahaha...setelah aku meminta air tawar dr nenek ku ( supaya kuat semangat ckit )
aku pun memberanikan diri mendftr d skolah memandu ( ADC cwgan e66 )...buat permulaan kena ikut KPP 5 jam...ala boring juga tp nda apa la buat2 nda boring...
syukur alhamdulillah waktu KPP tu nda la aku mengantuk giler..ngantuk ckit ja la..hehehe
mcm2 jugak yg aku dpt blajar dr KPP tu...klu tu undang2 jln raya ada juga yg aku dah tau...tp yg kita x ambik tau sgt peraturan2 dia....sume peserta KPP tu muda2 ada lg yg masih skolah menengah, cuma ada beberapa org ja yg berumur ckit termasuk aku la...hihihi
 time aku KPP tu nasib baik hubby aku tgh cuti jd dpt la dia tlg jaga anak kami tu..ala 1 hari ja tu pun dah besar senang dia nak jaga kan...
berbalik crita pasal driving lesen ni...abis ja KPP ni start aku berlatih la buat latihan guna CD yg aku beli dr dorang sbb klu pasal belek2 buku ni aku x brapa sgt lain la klu novel cinta....hehehe
selepas 2 minggu aku mengkaji plajaran akhirnya aku pun pi la ujian komputer tu dgn skali percubaan aku lulus dgn markah 48/50 salah 2 ja...bulih la tahan....
Abis tu aku ikut bengkel lg...biasa ja ni pun ceramah jugak tp ceramah asyik pasal accident & mati ja...bikin takuttttttt...ada jugak buka enjin kreta tp tgk2 ja la.....
Selepas tu aku kuatkan lg hati utk mula masuk blajar memandu kt litar pulak selama 8 jam...tp tiap minggu aku ambik 2 jam ja...itu pun stiap hari khamis waktu pg ngam anak aku pi skolah jd senang la ckit...curi2 masa kjap...
Buat pertama kali aku blajar tu undur maju ja sbb aku trus trang ngan tutor tu aku x pandai memandu...ok jugak la tp balik2 enjin kreta tu mati...hihihi..sabar ja tutor tu oleh aku stress dia...wakkkaaaakkakaa
bila dah ok ckit dia ajar lg parking ngan 3 penjuru tu...parking tu aku senang blajar tp time bukit ngan 3 penjuru tu mcm putus asa dah aku...3 penjuru tu slama 1 jam aku blajar nda pandai2 tp blum pernah pulak aku langgar segala tiang tu wlupun aku ada bengap ckit pasal memandu ni...huhuhuhu..Setelah penat berusaha dgn kudrat yg ada akhirnya aku pandai jugak 3 penjuru ngan bukit tu...
Skrg ni aku dah abis 8 jam tu...tggl nak masuk QTI lg tp sebelum tu aku ingat2 mau lg tambah jam ckit memandangkan dah masuk 1 bln aku x pi blajar takut2 terlupa....kat rumah aku x pernah curi2 pula bawa kreta laki ku...nanti bila aku dah pi blajar balik kita sambung crita ni k...peringatan ni khas utk diri aku sendri moralnya ialah perlu berani buat jgn takut2..klu org lain boleh buat kenapa kita tidak kan.....




Thanks kerana membaca. Tekan LIKE kalau suka :)

0 Cupids ❤:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails