!! Live.Love.Laugh !!

Tuesday, January 18, 2011

Home » , » ANAK

ANAK

Anak adalah anugerah tuhan
Anak jugak pembawa rezeki
Setiap sorang lahir bawa rezeki masing2
Jadi kiranya mmg besar makna anak pada seseorang kan

Pada aku...ya mmg btul 
Anak adalah segala2nya
Aku cuma ada anak seorang
Kenapa cuma seorang..nda menambah kah?

Tu la antara soalan cepu emas
bila aku balik kg..
mmg btul kata arwah nenek aku
Bila kita jumpa saudara @ kwn2 lama
mesti dorang tanya "berapa sudah anakmu?"
nda pernah pula org menanya..
"banyakkah sudah hartamu?" kan...hehe

Bukan nda mau menambah..
tp memikirkan faktor usia, ekonomi &
kesakitan tu membuatkan aku berfikir 
bukan 10 kali lg tp berkali2
kadang kala bila nampak org
dukung2 baby mcm best ja
memikir usung perut ke sana ke mari 
selama 9 bulan tu..adihhhhh

Tapi rezeki org blang
Kalau kita nda mau tu la yg Tuhan bagi2
Tapi bila kita mau
Nda pula pandai ada kan..

Walau mcm mana pun aku tetap bersyukur
sebab aku punya anak buah yg ramai
adikku rajin mengandung ok...hahaha
dan biras ku jua begitu setiap tahun ada
ja keluarannya...hehehe

Aku tetap ceria & gembira dgn kehadiran 
anak2 buah yg ramai...

p/s: anak aku tak suka bila kazen2 dia dtg sbb
suka kacau harta bendanya biasa la kalau 
anak satu2 kan terover manja & minta puji...keh3


Photobucket

Thanks kerana membaca. Tekan LIKE kalau suka :)

16 Cupids ❤:

ciK mOt ©™ said...

anak saya dah sepasang...dan takde perancangan nak tambah...tu pun orang masih betanya

StellaClaire-Richard said...

bestnya ada anak kan yats. hope to get one someday :)

Hot Mama said...

@ciK mOt ©™ ok la tu cik mot kira sepasang dah kan...zaman skrg susah nak ada ramai anak ekonomi meleset..tak mcm org dulu2 kan...biasa la tu cik mot...
bila org tnya jgn bg jwpan no komen cam artis..jwp ja blum ada rezeki..hehehe

Hot Mama said...

@StellaClaire-Richard a'ah best stella..ada kawan gaduh & klu girl2 ada kwn shopping....hehe..nda apa bulih masih mencuba kiranya skrg blum ada rezeki ja tu...:)

Just said...

ada rezeki, ada jg tu adik c yoyo ka nama anak ko tu? hihihi..

Lina said...

aku pun slalu kena tanya bgitu yats..kdg2 mcm fed up jg aku menjawap..bkn nda mencuba..usaha suda lebih tp suma itu dari yg di Atas..mcm durg nda pandai paham..mngkali durg ingat klu ari2 be'tut trus ble dpt anak..haha

Hot Mama said...

@Just hahaha...ya c yoyo la tu mentingol btul...sakit kapala aku slalu d buatnya..hehe

Hot Mama said...

@Lina ya ba kan pndi bengang jugak ni klu blik2 itu ja d tanya...klu ada tu ada la ba kan...mangkali la tu lina durang fikir gtu...asal 'tuuuuttt' ja jadi...hahahahaha

Gayahspears said...

mmg anak ni pembawa rezeki.. Umi Gayah salu cakap..hihi

Ellen said...

Sis..samalah kita ni satu ja..ko pompuan sa lelaki..bah macm ngam ja ni..miahahaaha..mana tau leh jadi besan...wakakak

Hot Mama said...

@Gayahspears mmg btul ckp umi Gayah tu...tu la kita kena pelihara anak2 ni baik2...apa lg klu jaga anak yg OKU rezeki lipat ganda ni..

Hot Mama said...

@Ellen yakah?? alala..bulih la ba ni kasi kenen2 ar...jadi besan kita ar...hahahaha
jan risau bulih runding tu harga hantaran...keh3

Ellen said...

@Hot Mama
Bah buli diatur tu sis..miahahaha

BuLat i2 CirCLE said...

buat kilang bby..hek3.

Hot Mama said...

@Ellen ba atur....hahahaha

@BuLat i2 CirCLE hahahaha lol :p

Hot Mama said...

@Ellen ba atur....hahahaha

@BuLat i2 CirCLE hahahaha lol :p

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails