!! Live.Love.Laugh !!

Thursday, February 3, 2011

Home » , , , » Jalan-jalan Cari Makan

Jalan-jalan Cari Makan

Hbby dapat cuti dr 2/2/2011-6/2/2011..kira best la kan...
jd kiranya nak ajak dia jln2 mcm biasa...
Jd nak jd crita..kelmarin 2/2 tu nak jalan2 la..
tp hbby ckp tak dpt jalan pigi masuk bdr...huhu
Aiiiii..tak dpt la nak mencuci mata tgk sale
sana sini kat shopping complex...haha
sebab masalahnya jalan menuju
masuk bandaraya terlalu jam gila...

Jadi terpaksa la jalan2 ke luar bandar...boring
(anak aku slalu ckp mcm ni bila dia rasa tak suka)

Tempat yg yg akan dilawati ialah saudara hbby
kat Taman Buaya di Tuaran..
Semua buaya2 tu saudara dia la tp
dia bgus dah lepas ke darat...miahahaha
Anak aku punya la seronok yg aku ni muka
mcm kena heret2 sudah la..sbb pigi sana tgk buaya ja...

Terpaksa ok ja la dah kena bawa jalan kan...
Pasal pigi Taman Buaya tu akan buat entri yg berlainan yer
sbb skrg aku nak crita pasal makan...
yg ni bab mmg aku paling minat..ehehe

Sebelum pi Taman Buaya tu hbby ckp
pi mkn dulu tp tak sure mkn kat mana..
Dalam perjalanan pigi tu ternampak restoran ni...
biasanya kami lalu ja d stu tp tak pernah rasa nak
singgah pun..kali ni nak cuba singgah di sbbkan
perut2 kami anak beranak dah berlagu riang
lagu2 korea bukan lg lagu keroncong...miahahaha

Nama restoran tu PAVILION MALAWA NYONYA 
SEAFOOD RESTAURANT..panjang nama dia kan...
terletak bersebelahan dgn Politeknik KK..
Layanan dia mmg bagus la...cukup mesra alam dr la
bos sampai pekerja & jgn tak percaya kami dpt free
utk pencuci mulut kat sana buah2an ja tp kira free la kan...

Skrg mari layan gambar yg aku ambik...


Pucuk Manis tumis ngan telur..fevret hbby
udang ni fresh..lupa pula masak apa ni tp mmg sedap la
ikan kerapu masak Asam Pedas Nyonya
nampak sedap semuanya kan...memang tak rugi tau pigi
sana sbb mmg murah..kalau jd member akan dpt 10% less lg...
hah! best kan...dan mknanan mmg sedap2
belaka..hbby ckp lain kali nak pigi sini lg..
sbb dia cukup puas hati la layanan kat
sana selain dr mknannya mmg sedap2...

Lepas mkn..rehat2 sekejap sambil bual2 kosong ngan hbby...
dan anak aku biasa la..nda sudah kesabaran mau pigi tu
Taman Buaya...jd hbby minta bil mau bayar...
cukup terkejut tau...
Ingatkan bil tu dlm RM100++ tapi cuma RM79.25...
cukup murah rasanya...


Kalau nak cuba rasa makanan kat sana pi la cuba2..
kompom tak menyesal..ehehe


Thanks kerana membaca. Tekan LIKE kalau suka :)

11 Cupids ❤:

s.y.a.r.q said...

uwaaaaaaaaaaaaaaa..sedapnye tgok udang tu.mcm udang butter prawn je :D slurp slurp

AiDa AzRyN said...

wah! asam pedas!! XD

Yanie J said...

terliuq sis..semuanya nampak sedap2..huhu

sekamar rindu said...

salam...

bestnya makanan2 tuu..

&& folo blog puan......**727

Siti Nur Amirah said...

cdap nye kak..;')

atiEy_[azHa] said...

sebelah politeknik? haha. tempat atiey study sekarang. hoho. rindu ngan kamsis (asrama). haha

Belalang Hijau said...

uik? murahnyer...

iwan_dextrous said...

x ajak kita pun..ahhaha

Mohd Ridhuan said...

sedap je...ikan kerapu tu...

Azura "Banyak Cakap" said...

wahhhhhhhhhhhh sedapnya geng, berliur aku pagi2 ni, ekekeke. Lain kali ajak2 bah, ekekeke.

owh ya, ada tag untuk ko, nah:
http://azuraanisalaim.blogspot.com/2011/02/contest-blog-paling-comel.html

beaty said...

selalu limpas sana tp lum pernah lagi p ni

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails