!! Live.Love.Laugh !!

Friday, March 25, 2011

Home » , » Kenangan ku sebagai Pembantu Makmal #1

Kenangan ku sebagai Pembantu Makmal #1

Sambungan dari cerita hari tu


Tiap pagi datang opis punch kad...terus pergi tengok report nak key in masuk komputer...dah siap tu lepak2 kejap dengan kawan2 yang lain...makmal kami akan jadi riuh bila ada pekerja2 lain datang mau jumpa bos tapi sempat lepak kejap di makmal...memang best la sebab kebanyakkan pekerja tu orang kampung aku sendiri...

Sebab kenapa macam tu..sebabnya projek buat jalan tu tengah buat jalan raya kat kampung aku..hahaha...Buat pertama kali kerja aku rasa seronok sangat benda baru bagi aku...tapi dah lama cukup membosankan sebab hari2 nak masak tanah nak kaji batu lagi...

Yang buat malas lagi tu..keja kat sana ramai lelaki2 yang gatal..kena kuat iman tau keja di sana...sebab ada bos2 tu kan suka nak bawa jalan2 pergi bandar cakap la belikan itu & ini..Dorang ingat budak kampung senang kah mau di beli...

Tapi aku selalu menolak dengan cara lembut saja bila ada yang ajak..tu waktu solo tapi bila dah kapel ngan hubby tak ada berani dah...haha...Hubby pun antara senarai yang gatal jugak tu..miahaha..dah berkali2 dia cuba mengorat tapi aku tetap tak layan kira jual mahal la kan...tapi memang dah jodoh akhirnya aku pilih dia..

Kalau mau abis bulan saja kat situ la aku rasa mau gila sebabnya buat report bulanan sebab big bos mau datang tengok report dari pihak kami...dan bila test cube yang hantar kat bandar gagal...kami kena marah o tapi paling sandi tu ketua makmal & pekerja2 lelaki sebab dorang kan kerja di site...aku ni kerja kat opis ja..tp terasa tempiasnya...

Ada masa bila teda kerja di opis..rutin kami buat kerja memasing...aku biasa la rutin ku tidur..haha..yang lelaki buat alasan pergi site konon padahal melepak di rumah member...dorang bole la sebab kerja memang kat site jadi kalau teda kat opis teda sapa yang peduli kan..macam aku terpaksa tunggu dr pagi sampai petang..tapi dorang pernah terkantoi sebab bos sibuk cari dorang..aku cakap kat site dah waktu tu dorang tak kasitau mau menular sekali nya pergi tidur di rumah...terus la kena marah dorang...

Masa dulu aku teda handphone...tak macam sekarang ni handphone murah2 senang beli...kalau dulu handphone Nokia 3310 mau harga RM800 o....mana ada duit mo beli...tapi bila first time hubby bagi hadiah handphone brand tak silap Kyocera dari Jepun la...Punya la gembira tak terkira...First ringtone tu lagu doraemon...bangga gila la..kawan2 yang lain cemburu....miahahaha

Tapi tak lama aku tak suka dengan model handphone tu sebabnya di kala itu Nokia 3310 tu popular mengalahkan Siti Nurhaliza...Hubby cakap nanti la...aku ni jenis yang tak sabar bila masuk gaji aku ja...terus pergi bandar kedai handphone nak trade in...punya la sandi aku kena tambah lagi RM400 punyala mahal Nokia 3310 tu dulu...tapi sebab minat gila aku pejam mata ja habiskan duit gaji tu...huhu...ada tinggal sikit untuk belanja makan hari2 kat tempat kerja...hwaaaaa..rasa mau meraung pun ada....

bersambung........


Thanks kerana membaca. Tekan LIKE kalau suka :)

2 Cupids ❤:

a n a s t a s y e a said...

Kerja .. kena la buat betul2. Mana boleh suka2 hati menular. Nanti gaji yang dapat tu tak berkat tau ! :D

anastasyea's latest post .. 1st Anniversary Blog Anastasyea

YUL said...

peh. masak tanah ea, macam seronok je keje nie kan, huhu

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails