!! Live.Love.Laugh !!

Wednesday, March 23, 2011

Home » , » Kenangan ku sebagai Pembantu Makmal

Kenangan ku sebagai Pembantu Makmal

Cerita ni memang dah lama..waktu aku masih kerja sebagai pembantu makmal lagi...time tu pun masih bujang tapi dah bertunang dengan hubby...

Ceritanya begini...dah namanya kerani makmal...jadi bilik aku tu cuma penuh dengan microwave sana sini...jenis2 tanah & batu yang kena kaji...lupa nak bagitau aku pembantu makmal buat jalanraya tu...hehe

Setiap hari bila team ( lelaki ) yang lain pergi site ambil tanah & batu...aku kat opis & satu rakan merangkap pembantu aku ( perempuan ) sibuk buat report dulu...yang buat aku selalu stress ialah bila buat test tu semuanya pun fail tapi buat kat report mesti lulus..terpaksa guna magic jadi kat sini guna la skill matematik tu..jadi dapatlah result yang lulus..kira tipu jugak kan tu tapi tu yang bos ajar guna magic ja blangnya...

Keja kami kat makmal kalau sibuk tu macam mau main masak2 ba..sebabnya tu tanah mau kena bakar kat microwave lepas tu kena timbang sebelum & selepas...

Kadang2 bila jumpa org kan..dia tanya aku keja apa..aku cakap la pembantu makmal buat jalan raya...terus dia ketawa...sebab dia bilang apa la keja kamu test tanah sama tu batu....
tp kira kami penting juga sbb bila result nda lulus semua org nda dapat keja tau...bangga jugak la...ngeh3

Waktu tu hubby keja sebagai Consultant Engineer kira bos aku la...tapi memang aku jarang berurusan dengan dia sebab dia bahagian lain...walaupun sesekali dia akan datang opis minta result dari makmal untuk reportnya...

Tapi yg nda bagusnya kan..kerani lain yang keja urus2 gaji pekerja tu kan sikit pandang rendah sama kami ni pekerja makmal..tau la kami ni kena berpakaian kemas berseluar & berkasut nda dapat mau berfesyen berkasut tumit geng...hahaha
Kalau dorang tu kan..memang bergaya la sebab opis durang aircon lagipun keja situ2 saja bukan mcm kami  ni  dah la guna kipas...panas o...opis lg semak dengan tanah & batu sana sini...

note : cerita ni terlalu panjang...nanti aku sambung balik lg ya...to be continued :)


Thanks kerana membaca. Tekan LIKE kalau suka :)

6 Cupids ❤:

beaty said...

boleh tahan jua kerja ko kan..heheh

wah hubby ko ni engineer pula kan...

Hot Mama said...

@beaty biasa2 ja tu beaty..ari2 pun masak tanah ja keja ku tu...haha
dulu keja hubby tu la tp memandangkan keja nda pndi tetap asyik kontrak ja sama slalu pergi jauh terpksa tukar keja bru la yg tetap...:)

YaNa YassiN said...

halamaakkkk, ada smbungan lah pulak !!

Ila said...

bestnyer keje dalam makmal

Cik Mira said...

macam bestt jeer keje akak!

Ellen said...

Ok keja sis ni..melibatkan sains dan meatematik lagi..hehe

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails