!! Live.Love.Laugh !!

Wednesday, April 6, 2011

Home » , , » Ikan Ampap

Ikan Ampap

ikan ampap

Setiap kali aku masak memang dengan penuh kasih sayang supaya bila hubby ngan anak makan mereka akan rasa sedap & menghargai apa yang dah ku masakkan utk dorang...

Malam ni aku masak ikan bukulan aka ikan kayu ampap...Malas nak guna ikan basung ni sebab dia kecik nak asing2kan tulang nanti masa makan leceh la...jd klu guna ikan bukulan ni senang sikit & tak mudah nak hancur bila waktu masak tu...

Hubby siap tambah 2 kali td makan sambil mulut balik2 cakap memang sedap..semua rasa tu ada...pedas, masin & masam tu bersatu...kembang kejap la bila kena puji2 masakan aku ni sedap...ngee

Lepas tu hubby cakap..esok nak bawa bekal nasi pergi kerja..dia suruh bekalkan nasi goreng & ikan ampap tu sekali sebab ada lebih lg kan...

Kuah ampap yg dah diletak tu minyak sikit kalau dicampur sama nasi bulih 2 pinggan juga tu makan hahaha

Apa2pun memang rasa gembira bila apa yang kita masak...keluarga hargai terus rasa hilang tu penat & rasa tak jemu2 nak masak menu lain lg...

*******************************************************************


Thanks kerana membaca. Tekan LIKE kalau suka :)

2 Cupids ❤:

Ila said...

ikan ahmap tu ikan apa ek..nama komersil...hehehe

Lady Rina said...

cam sedap jerr..:)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails